Whaouuu ! Il est bien appétissant ce Perfourmer Mk2 ... Rien que le regarder, avec ses potard qui me font penser à des macarons café-créme, j'ai faim !!!
La réalité est une illusion provoquée par le manque d'alcool dans le sang .... (Méka)
Les spec sont sympas, surtout les LFOS et les possibilités FM
:
One synthesizer voice of the PERfourMER is buit up in a classic way (VCO-VCF-VCA) and starts with a VCO with sine, triangle, pulse and sawtooth as waveforms and additional noise. The frequency of the VCO can be modulated up- or downwards by the envelope generator. The LFO can be routed to the pulse width and/or the frequency. The VCO has portamento (glide), a rotary octave switch and a tune control.
The signal then is processed by a 24dB lowpass filter with resonance and a VCA. External audio singals can be fed tinto the filter section which turns the Perfourmer into a quad filter bank with four filters, LFOs and VCAs.
Oscillators and filters can not only be modulated as usual by LFOs and ADSRs - frequency modualtion by adjacent voices is also possible which provides drastic FM sounds. Adjacent oscillators can be synchronized in addition to FM.
LFOs feature the waveforms sawtooth/square (switchable), sine as well as S&H and can be synchronized to the MIDI clock or to the internal clock generator. LFOs 2, 3 and 4 can be synced to LFOs 1, 2 and 3. In sync mode the rate control doesn´t set the LFO speed but it sets the divider factor when synched to MIDI and sets the phase of the LFO when in LFO sync mode! This is an awesome feature for complex rhythmical modulations!The four voices can be used as four independent monophonic syntheiszers. Besides of that there are different modes like unisono, monophonic with rotating voice assignment, two four-voice polyphonic modes and two interesting two-voice polyphonic modes- For "true polyphony" you´ll have to set each voice exactly the same... but you don´t have to! This will result in polyphonic sounds with totally different falvors. Each voice has a panorama ontrol in addition. A 440Hz generator makes tuning the PERfourMER an easy task.
DonPasquà a écrit :je viens de passer 2h à l'essayer ( Music office à Bxl ) wahou
il est beau, très bien construit, et le plus important, ça sonne méchamment !
me reste plus qu'a trouver 1300 E
Merci pour l'info Je vais aller leur faire un petit coucou ! et essayer le geiger counter !
Est-ce qu'il sonne aussi gentil, de douces et étincelantes sonorités ?
Sinon, j'ai une question. C'est quoi la FM dans un synthé ? Ca se présente comment, ça fait quoi ?
Est-ce que c'est analogique dans un synthé analogique, numérique dans l'analo ?
J'ai un TX81Z qui émule mal les pianos mais pourtant, après avoir essayé d'autres expandeurs de claviers célèbres, je reviens toujours vers le TX.
Il a vraiment un super son, et paraît parfait pour de l'ambient Les démos de Pulsn sur le site sont extra, et quel look !
2 questions: les 4 synthés peuvent avoir chacun un canal midi différent ou pas ? Les synthés ont leur sorties audio individuelle ? (il me semble sur la façade, mais c'est également marqué "insert").
gouji a écrit :Il a vraiment un super son, et paraît parfait pour de l'ambient Les démos de Pulsn sur le site sont extra, et quel look !
2 questions: les 4 synthés peuvent avoir chacun un canal midi différent ou pas ? Les synthés ont leur sorties audio individuelle ? (il me semble sur la façade, mais c'est également marqué "insert").
Miam miam ce PerFourmer!
Dites-moi, je ne saisis pas si il est possible de contrôler la bête en polyphonie sur un clavier ou alors faut-il séquencer chaque voie sur un canal midi différent?
Est-ce que ma question naïve est claire?
Ok, j'aurais peut-être dû me pencher une peu plus sur le manuel ce matin RTFM!!
Moi aussi je l'ai trouvé très réussi cette B.O. du jeu machinarium (en fait j'ai bien aimé le jeu), mais il n'y a pas de Perfourmer :
something about my studio:
i use logic,
for sound experiments max msp.
for the basic sound stuff i use native eqs and compressors from logic etc.
i use a lot sample based material (esx24)
it is both my own banks and also some commercial.
i am recording lots of real instruments which i have in my studio
piano, clarinet, metalophones, melodica, kalimba, acu guitar, shakuhachi flute, etc... actually recording everything what is possible including lots of nonmusical stuff.
the rest is really not easy answer lots of plugins and sound experiments...
it is a lot in sound designing, creating interesting chains of plugins - editing, transposing it...
not the magical synth... maybe i also spent quite a lot of time over the work on each music...
some favourite and free or cheap plug-ins (for osX)
smart electronix
michael noriss spectral stuff
tal
ohm force (frohmage)
pluggo stuff
soundhack
tone2 filters
opcode fusion plugins (already discontinued but so cool...)
*
hardware i have now microkorg, and korgz1
i also used old roland sh01, nanoloop, yamaha mu80, akai sg01v
Dans un style plus "Ambiant" j'aime bien la B.O. du jeu Osmos.